eerste indruk - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van mirjam bouwman - WaarBenJij.nu eerste indruk - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van mirjam bouwman - WaarBenJij.nu

eerste indruk

Blijf op de hoogte en volg mirjam

29 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

nou na veel gevraag van mensen dan hier mijn blog. ik hoop dat ik hem een beetje bij kan houden, want in het stadhouder is geen wifi en best moe na een dag werken!

Nou het was eindelijk zo ver! Op het laatste moment nog mijn visum kunnen regelen en dan toch echt op naar zuid Afrika!
Na pakken , wegen, er iets uithalen en weer wegen is mijn koffer goed en op naar het vliegveld waar ik mijn reisgenote ga ontmoeten!
Hoe raar is het om de dag dat je vertrekt iemand ontmoeten waar je de komende half jaar mee op reis gaat. We hebben even want gedronken en dan moet het boarden toch echt beginnen! Afscheid nemen en door de douane! Voordat we in het vliegtuig gingen hadden we nog even de tijd, nog lekker even een wijntje gedaan en elkaar een beetje leren kennen! Gelukkig hebben we de hele vlucht nog haha! Na een lange tijd vlucht aangekomen, koffer kwijt! Nee waarschijnlijk was die in de opslag om gelijk naar het volgende vliegtuig te gaan! Ga het daar maar even vragen! Na het hele vliegveld over gelopen te zijn was hij toch echt in de opslag!
Na een paar uren wachten kunnen we dan eindelijk in ons laatste vlieg tuigje! Echt een "je" wat een klein ding! Helemaal niks voor mij! De handbagage past niet bij je in het vliegtuig die moest apart! Maar alle kostbare dingen moest je er maar voor de zekerheid er maar uithalen!
Super mooi uitzicht dat natuurlijk wel!
Aangekomen op phalaborwa komen we in een kleine hal! Waar we Noël ontmoet hebben! Hup naar de bagageband, noen die is daar dus niet haha
Een ronding waar 1 plank is waar de koffer 1voor 1 op worden gezet! Super leuk! En dan heb je ook het gevoel dat je niet meer in Nederland bent.

We worden bij het stafhouse uitgezet en worden later opgehaald om met de GM en zijn vrouw te eten! Nou in de tussentijd had ik het best even moeilijk. Helemaal alleen op een grote kamer! Niks van huis! Maar na het etentje voelde alles weer okee!

De volgende ochtend om half 8 ontbijten. Ik denk alleen maar vroeeeeg! Maar dat is nog niks in vergelijking wat we gaan krijgen. we hebben een rooster gekregen. ik begin 2 weken in de keuken 4 weken restaurant, 2 weken guest services 4 weken receptie en dan 3 weken housekeeping en 3 weken river lodge. Zo kunnen we alle onderdelen van het bedrijf zien! Ik heb er zin in!

de eerste dag moet ik dus in de keuken beginnen! nou ik hoop op het beste! thuis laat ik alles aanbranden en lukt een eitje me nauwelijks! maar we gaan het zien. mijn dienst begint pas om 2 uur, dus ik moet mezelf maar zien te vermaken.

nou en dan begint het! keuken, ze zijn best een beetje afstandelijk en praten alleen maar in hun eigen taal en versta er dus niks van. Dit vond ik de eerste paar dagen echt zwaar. weinig contact. zware uren, want ik best zooo slecht in vroeg opstaan! de dienst begint officieel om 6 uur, maar blijkbaar heb ik iets goed gedaan en mag een half uurtje later beginnen. Maar na een paar dagen begonnen ze echt tegen me te praten en de tijd vliegt echt voorbij. Het staf food van de keuken is anders dan van de rest. Niet omdat het moet, maar omdat ze het zelf willen. Ze eten dus elke dag pap en iets van vlees. nou ik denk, eet lekker met hun mee. Nou dat had ik beter dus niet kunnen doen. De pap ziet er een beetje uit als puree maar dan wat dikker. uugh nou zo smaakt het totaaaal niet. Het is mega vullend en niet te eten.
gelukkig eet ik nu met het andere deel van de staff mee.

Je bent dan om 2 uur vrij en wat dan? nou we hebben ons nog geen moment verveeld. We zijn daar uitgenodigd. Een bbq hier, wijntje daar. We hebben wel geteld 2 avonden met zijn 2en thuis gezeten.
We passen nu op het huis van de gm, want die is met zijn vrouw weer even naar nederland. Nog een paar dagen luxe. wifi in het huis, een schone badkamer en echt een knus gevoel.

zo als je kan lezen vermaak ik me zeker en de tijd vliegt voorbij. want we zitten er al weer bijna 2 weken.
Ik probeer mijn blog bij te houden, maar omdat er geen wifi in het staffhouse is wordt het wat moeilijker.

lieve groetjes uit het mooie Zuid-Afrika

  • 29 Augustus 2014 - 13:15

    Bff Essie:

    Trots op je skattieee!!! Xxxx

  • 29 Augustus 2014 - 14:54

    Raymonds:

    Hey meissie! Knap van je hoor!
    En super leuk om je ervaringen te lezen!

    Dikke kus! En nog heel veel plezier!

    Raymonde

  • 29 Augustus 2014 - 20:36

    Bertus En Henny:

    Hai keukenprinses,

    Hoe ontzettend leuk om wat van je te lezen.
    Wat een enerverende reis zeg.
    We hebben er echt bewondering voor hoe jij je handhaaft. STOER!
    Hier in Nijverdal ach ja, gewoon, alles z`n gangetje maar......we krijgen nog een paar zomerse dagen dat is dan weer een leuk cadeautje aan dit landje.
    Lieve groeten van ons.
    Bertus en Henny


  • 31 Augustus 2014 - 15:11

    Friedje:

    Hoi Mirjam, lees net jouw berichten bij je ouders, leuk hoor en ik vind het super knap van je hoe je dit allemaal doet, niks voor mij. Veel sterkte met alle werk en heel veel plezier daar in het mooie zuid Afrika.
    Liefs en groetjes, Friedje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

mirjam

hayhay, na veel gevraag van mensen hierbij mijn blog over mijn stage in zuid afrika

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 1789

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2014 - 27 Januari 2015

stage in zuid afrika

23 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: