safari's en meer - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van mirjam bouwman - WaarBenJij.nu safari's en meer - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van mirjam bouwman - WaarBenJij.nu

safari's en meer

Blijf op de hoogte en volg mirjam

07 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

ja ik weet het, het is weer even geleden, van het bijhouden komt er niet echt van, maar dat betekend dat ik me geen moment aan het vervelen ben.

voor mijn stage zit ik nu bij voor de 2e dag bij reservations. helaas nog niet heel druk maar nu vooral bezig met vertalingen. hiervoor heb ik meegelopen in het restaurant. zo graag als ik het thuis doe, doe ik het hier liever niet hahah. het gaat allemaal wat anders en daar moet ik toch wel echt aan wennen. maar nu ik bij reservations hoop ik dat er wat meer uitdaging komt.

ondertussen ben ik ook op een aantal safari's geweest. een full day, river safari, morning walk en een cultural village tour.

de eerste was de full day safari en het was mijn Lucky day. nog geen 5 min onderweg en we zien wilde honden. naast de weg een impala aan het opeten. in het hele krugerpark zijn er nog maar 200 dus het is bijzonder dat je die ziet. na een hele dag in de auto te hebben gezeten heb ik in 1 dag de complete big 5 gezien. met wilde honden een eland en cheeta's en natuurlijk nog veel meer. super bijzonder en super mooi!

daarna cvt, super leuk om even door de townships van phalaborwa te gaan, maar ik moet toch echt zeggen dat het niks is, wat ik met world Servants heb gezien. maar toch nog even op een lokaal radio station geweest.

de morning walk was ook echt super leuk! je gaat s ochtends met gidsen van het kruger park door het kruger park lopen. geweren worden geladen en gaan. een mooie zonsopgang echt heerlijk wakker worden. niet heel veel gezien, maar het gevoel van een olifant een paar meter van je vandaan is toch wel echt super gaaf.

de river safari is heerlijk relaxt. dobberen op het water en ondertussen mooie dieren zien. op het begin was het rustig, maar op het eind van de vaart toch nog wat gezien. olifanten op 3 meter van je vandaan. zulke mooie beesten.

daarnaast nog veel meer leuks gedaan. naar verjaardagsfeestje geweest van een nichtje van een collega. super leuk en die kinderen kunnen dansen. ik voel me echt stijf hier!
we gaan bijna elk weekend uit en ik blijf mijn ogen uitkijken hahah

sinds 2 weken is er een andere nederlandse stagiaire hier gekomen en we worden nu al de drie musketiers genoemd.

ja ik vermaak me wel! zit nu echt op mijn plek hier!
ik zou zo ook nog wat foto's proberen toe te voegen en probeer de volgende keer iets sneller een blog te schrijven maar kan niks beloven.

lieve groetjes


ps. voor de mensen die me berichtjes sturen op mijn eigen nummer, die heb ik hier niet. stuur me even een berichtje via Facebook of vraag het aan mijn ouders. hhah

  • 07 Oktober 2014 - 18:51

    Esther:

    Erg leuk om je verslag te lezen. Zo te horen erg naar je zin met prachtige safari's. Ik zag ook de mooie foto's op je facebook. Veel plezier nog en genietze! groetjes Esther

  • 08 Oktober 2014 - 08:54

    Frances:

    Waaah mir ontzettend gaaaaf! En die safari's, je had er al wat van verteld natuurlijk maaar toffffffff!! Ben ontzettend trots op je! Lekker genieten he! Ik ben jaloers (Ik moet nog 70 dagen wachten hahaha) enjoyyyy!!! <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

mirjam

hayhay, na veel gevraag van mensen hierbij mijn blog over mijn stage in zuid afrika

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 604
Totaal aantal bezoekers 1786

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2014 - 27 Januari 2015

stage in zuid afrika

23 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: